Saturday, March 7, 2009

DIA..DIA..DIa..Mengapa aku BenCI dan SayANG???

Entah mengapa hatiku sebak..sedih...aku tak pasti...adakah aku melakukan kekhilafan dan kesalahan yang aku sedari atau tidak..aku buntu..aku xtau mengapa diriku minggu nih..bile di kelas aku seperti di awang-awangan..fikiran ku melayang entah ke mana..Cuma jasadku sahaja yang wujud..tapi fikiranku mati..kosong....aku xpasti adakah lecturer di hadapan perasan dengan gelagat ku..aku tau sepanjang minggu nih fikiran ku kosong  bile ke kelas...aku rase aku hanya melepaskan peluang yang ada untuk mengutip ilmu..ahhh timbul rase bersalah di hatiku...Emak, abah  maafkan adik...........Aku hanya pendam perasaan ku ini...kawan-kawanku mungkin xperasan dengan diriku kerna aku sentiasa dengan tingkah ku yg ceria..jika orang yg xfaham diriku mungkin mereka xtau ape yang berlaku..mungkin mereka akan fikir hidupku sentiase hepy tanpe masalah..aku xperlu semua orang tau masalah ku..biarlah aku yg merasainya..apa yang aku inginkan biarlah orang disekelilingku bahagia dan gembire..terutama kawan-kawanku...
Ah....................apa sebenarnye yg berlaku pade diriku......sudah banyak kali air mataku gugur...ah mengapa?????????????????????mengapa mesti berlaku pada ku dan DIA..apakah kesalahan ku pada DIA??????DIA??????????Ya DIA?????DIA  yang aku pernah SAYANG...DIA yang berjaya mencuri hatiku..dia yg berjaya membuang benciku pada lelaki tetapi kerana DIA juga   aku membenci dirinya.....DIA juga sentiasa mengingatkan ku tentang perilaku diri..DIA yang membuat hatiku xkeruan..DIA yang sentiasa baik di mataku....DIA adalah DIA...DIA yang tetap aku sayang sampai bila dan DIA yang aku tak mengharapkan CINTAnya..Pelikkan!!!!Tapi itulah aku..Biarlah ku pendam perasaan ini kerna DIA..Biarlah ku beri masa padanya..Jika benar jodohku di tetapkan TUHAN bersama DIA aku lah insan yang paling gembira....JIka JOdohku bukan dengan DIA..aku redha..sesungguhnya aku amat menyayanginya..Benarkan "pengorbana itu untuk orang yang kita sayang"....Ramai yang berkata "biarlah kita mencintai orang yang menyayangi kita" tapi padaku..kita punya hak untuk mencintai dan menyayangi orang..jika orang yang menyayangi dan mencintai kita tapi kita xboleh bagi perasaan dan hati kita sepenuhnya pun tak  guna juga..sebabnya kita tak jujur menerimanya..ah..itu bukan aku..jadi kau menghoramati hak dirinya untuk DIA membuat pilihan..

No comments: