Tuesday, January 6, 2009

###SaHabaT-dulu kini dan selamanya-###

Aku tertarik untuk menulis blog aku hari nih..Entah??mungkin aku tengah kesedihan..mcm2 yg aku rase sekarang..terutama sekali tentang kawan or sahabat...Bukan mudah untuk mencari sahabat sejati..aku rindu dy seperti aku kenali di awl dulu..dulu..bukan dirinya sekarang..Makin hari aku tidak mengerti akan dirinya...Adakah aku yg berubah...?atau dy yang berubah..?ERm mungkin padaku ada khilaf juga..aku manusia biasa...TP aku rasakan aku sudah cukup menjaga Hati dan perasaan sahabat aku....Memanglah dlm persahabatan perlu ader kesabaran n pengorbanan..but..sampai bila aku harus bersabar n mengalah..sampai bila...??Ya aku harus bersabar..kerna aku masih sayangkannya...sayang akn persahabatn kami?????
Arghh...makin celaru aku...Aku????adakah apa yang aku buat selamer ni salah di matanya??Adakah apa yang aku buat selamanya tidak disenangi olehnya????Tapi mengape????jika benar ada yg xdisenangi..aku sedie mendengar segala teguran..Kerna aku perlu tau kekurangan diriku..aku ingin yg terbaik tuk sahabatku!!!!!!sebab aku amt menyayangi dirinya..Adakah kerna insan bernama" lelaki" dirinya perlu berubah seperti itu......aku rasa diriku tidak penting dlm hidupnya..adakah salah aku menasihatinya,,,sampaikan ape yang aku nasihat tidak diendah..adakah aku xberhak mencampuri urusannay..tp aku rasa aku berhak,,,,demi kebaikannya...untuk sekarang dan akn datang..aku xnk dirinya kecewa..Ya kecewa kerana seorang lelaki...aku xnk dirinya "obses" pada seorang lelaki yang xkite ketahui apa penghujunganya!!!!!
Aku taknak dirinya ditertawakan oleh orang laen...di tertawakan oleh lelaki laen...cukuplah aku saje yg mengetahuinya...!!!Tapi bagaimana harus ku terangkan padanya...bagaimana harus kukatakan padanya...adakah dy akan menerima kebenarannya???adakah dy akan terima kenyataaan sebenarnya???wahai sahabatku...kembalilah???sedar dr tidurmu....jangan terlalu membina harapan yg tinggi kerna seorang lelaki...aku xnk dirimu kecewa..dirimu sengsara...aku tidak mahu lihat air matamu menagalir...aku xnk dirimu menangis....aku nk" kau..aku..dan kite" semua..seperti dulu..semue bersama gembira bersama..jika dulu tiada kesedihan..tp kini...kau menangis semua kerana lelaki????aku xfaham...kawal dirimu wahai sahabatku????
jika apa yang aku coretkan ini kau xkan dapat menerimanya...mungkin kau menganggap aku tidak memahami dirimu///wahai sahabatku..aku cukup faham apa yg kau alami sekarang..tapi kau harus sedar...harus bangkit..biarlah kau lepaskannya...biarlah "dirinya"tidak membelungi diri kau..inagtlah...dy ader yang "berhak" buat dirinya..bUkan dirimu..Maaaf aku katakan apa yg aku tulis agak kasar..tapi inilah hakikatnye...
Memang aku sedar..dan dirimu juga...aku seperti tidak mempercayai "lelaki"..bukan bermakna semua lelaki semua tu jahat...aku xmelebelkannya..biarlah berkawan dulu..kenalilah hati budinya dulu..aku rasa kita akan lbh selesa berkawan...berkawan xrugi..padaku aku punyai matlamat sendiri...aku ingin mengejar segala cita2ku dan impianku..aku tau kau pon begitu juga..jgn kerana masalah lelaki menjadi penghalang semua nih..mungkin sekarang hatiku untuk lelaki belom terbuka...aku tidak kisah jika kau ingin mencipta hubungan yg serius dgn sesiapa..itu hak dirimu..aku xblh menghalangnya,,tapi biarlah yg terbaik untuk dirimu!!!aku pasti dirinya bukan yg terbaik untukmu..ingatlah segala yg berlaku ada hikmahnya..biarlah kau sedar n kecewa sekarang..menangis sekarang..jangan nnati makin besar masalah kau...aku jadikankekecewaanku dulu sebagai pengajaran untuk aku terus bangkit..bangkit mengejar cita2ku..aku pasti ada yg terbaik menantiku...untuk kau pon sama...insyaalah kau akn dapat seorang lelaki yg benar2 menyanyai dirimu...aku pasti itu!!!
Entah mungkin org lain tgok aku sentiase hepy..tp semua xtahu apa yg aku rase...hatiku!!!biarlah kite menggembirakan hati org lain..itu lbh penting..erm aku wat semua ni kerna tanggugjawabku sbgi sahabat...aku amat tersentuh sbb kau adalh sahabatku..kawan yg paling kau sayang..teman bersama susah dan senang...aku harap kau faham....kita mudah untuk mendapat seorang lelaki atau perempuan tapi xmudah untuk mendapat seorang sahabat n teman sejati..Fikir2 lah..buatlah keputusan yg terbaik untuk dirimu..lupakan dye????kerna aku dan kami semua amat menyayangi dirimu...
maaf ku pohon dariku..kau adalah sahabatku dulu dan kini...
salam sayang....



No comments: